Karta URBANCARD jest to karta zbliżeniowa w standardzie Mifare. Od maja 2010 URBANCARD jest nośnikiem biletów okresowych uprawniających do przejazdów Wrocławską Komunikacją Zbiorową. Karta URBANCARD to m.in. możliwość odtworzenia biletu w przypadku kradzieży lub zagubienia karty, powszechna dostępność Punktów Sprzedaży biletów elektronicznych, łatwość i wygoda w posługiwaniu się kartą.

Karta URBANCARD EP to nowoczesny i wielofunkcyjny nośnik usług i produktów elektronicznych w standardzie Mifare Desfire. Karta URBANCARD EP  poza funkcją biletu okresowego posiada funkcję Elektronicznej Portmonetki. Elektroniczna Portmonetka to rozwiązanie pozwalające na przechowywanie środków finansowych zapisywanych na URBANCARD EP pod postacią punktów (gdzie 1 punkt = 0,01 zł).  Elektroniczna Portmonetka pozwala na zakup biletów jednorazowych i czasowych bezpośrednio w nowych Kasownikach Biletowych, w pojazdach komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Elektroniczną Portmonetkę można doładować w stacjonarnych Automatach Biletowych, Punktach Sprzedaży i na stronie www.urbancard.pl

Co istotne nowy system będzie akceptował dotychczasowe karty URBANCARD, ale nie będzie na nich funkcjonalności Elektronicznej Portmonetki.

Okazanie kontrolerowi bankowej zbliżeniowej karty płatniczej, którą uprzednio dokonany był zakup biletu w Kasowniku Biletowym jest całkowicie bezpieczne. Kontroler nie ma dostępu do danych na kontrolowanej karcie płatniczej. Karta płatnicza jest wyłącznie identyfikatorem transakcji. Bilet jest zapisywany w Systemie Centralnym. Dane karty są automatycznie szyfrowane w momencie zbliżenia karty do Kasownika Biletowego i w formie bezpiecznej (token) są zapisane w Systemie Centralnym. Kontroler otrzymuje z Systemu Centralnego wyłącznie informacje dotyczące biletu przypisanego do karty płatniczej.

 

Informację o dacie ważności zakupionego biletu przypisanego do URBANCARD EP można znaleźć na potwierdzeniach zakupu biletu wydawanych przez sprzedawców lub drukowanych w stacjonarnych Automatach Biletowych. Ważność biletu można również sprawdzić u kontrolerów biletowych, w Kasownikach Biletowych,  stacjonarnych Automatach Biletowych, u sprzedawcy w Punkcie Sprzedaży biletów lub po zalogowaniu się na stronie internetowej www.urbancard.pl

 

Integralnym elementem aplikacji jest PLANER PODRÓŻY, który umożliwia zaplanowanie podróży Komunikacją Miejską we Wrocławiu, ale także piechotą, rowerem, czy autem. Zaplanowana trasa wyświetlana jest na mapie, pod którą prezentowane są wskazówki dojazdu obejmujące czas dojścia do przystanku, czas i miejsce ewentualnych przesiadek, dojście z przystanku końcowego do wskazanej lokalizacji. Informacje dotyczące czasu przejazdu i przesiadek generowane są na podstawie aktualnego rozkładu jazdy.

Jeżeli użytkownik ma już zaplanowaną podróż, a interesuje go tylko aktualny rozkład jazdy, aplikacja umożliwia wyświetlenie rozkładu jazdy dla wskazanej linii. W tym celu należy wybrać opcję ZOBACZ ROZKŁAD, dostępną w ramach PLANERA PODRÓŻY.

 

Kod weryfikacyjny jest wysyłany  w treści wiadomości SMS na wskazany, w pierwszym kroku procesu rejestracji, numer telefonu i wymagany jest do wprowadzenia w drugim kroku procesu rejestracji.  Weryfikacja numeru telefonu kodem weryfikacyjnym jest niezbędna do uzyskania dostępu do funkcjonalności aplikacji.

 

Aplikacja oferuje możliwość ustalenia nowego hasła. W tym celu należy na ekranie logowania wybrać opcję: Nie pamiętasz hasła? Na wskazany w procesie rejestracji adres e-mail zostanie wysłany link do formularza umożliwiającego ustalenie nowego hasła oraz numeru PIN do aplikacji mobilnej.

 

Aplikacja umożliwia zakup szerokiej oferty biletowej, dostępnej na ekranie BILETY, w zakładce PEŁNA OFERTA. Najprawdopodobniej interesujący bilet nie został odnaleziony, gdyż domyślną zakładką ekranu BILETY, jest wąska oferta biletów POLECANYCH.

Aby dodać bilet z PEŁNEJ OFERTY do zakładki POLECANE, należy wykonać gest przesunięcia w prawo biletu na liście PEŁNA OFERTA  (na systemie iOS, gest należy wykonać w lewo, a z pojawiających się opcji wybrać dodanie pozycji do polecanych).

Analogicznie z zakładki POLECANE można usunąć bilet, wykonując analogiczny gest na liście biletów POLECANE. Usunięty z ww. zakładki bilet nadal będzie dostępny na liście PEŁNEJ OFERTY.

 

Aplikacja umożliwia opłacenie biletu zarówno z uprzednio przedpłaconej portmonetki punktowej, jak i z wykorzystaniem popularnych bezpośrednich metod płatności zaimplementowanych w komponencie płatniczym DOTPAY: Karta płatnicza/kredytowa, Przelew Pay-By-Link, Master Pass, BLIK. Wybór pomiędzy przedpłaconą portmonetką, a komponentem DOTPAY odbywa się na ekranie zakupu biletu. Wybór pomiędzy metodami DOTPAY możliwy jest po wybraniu ww. komponentu, jako metody płatniczej i odbywa się na ekranie kolejnym, po ekranie zakupu biletu.

 

Aby okazać zakupiony bilet do kontroli należy przejść do ekranu KONTROLA/MOJE BILETY i wybrać bilet w sekcji AKTYWNE. Wyświetlony zostanie ekran kontroli biletu, zawierający kod QR, który należy okazać kontrolerowi. Jeżeli telefon wspiera technologię NFC, kontrola biletu możliwa jest poprzez przyłożenie telefonu, z aplikacją uruchomioną na ekranie kontroli, do urządzenia kontrolerskiego.

 

Jest to czterocyfrowy numer identyfikacyjny pojazdu Komunikacji Miejskiej, nadrukowany zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu pojazdu, w widocznym miejscu. Wprowadzenie numeru bocznego pojazdu jest wymagane w przypadku zakupu biletu jednorazowego.