Deklaracja dostępności
Gmina Wrocław zobowiązuje się zapewnić dostępność Portalu Urbancard.pl oraz Aplikacji Mobilnej Urbancard zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie dla strony niniejszego portalu www.urbancard.pl oraz aplikacji mobilnej Urbancard.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Portalu Urbancard.pl
Data pierwszej publikacji strony internetowej: 2018-03-08
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-04-20
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
-
Brak alternatywnych opisów dla elementów nietekstowych.
-
Niewystarczająca obsługa klawiatury i brak widocznego fokusu.
-
Błędy w formularzach (brak etykiet, komunikaty tylko kolorem).
-
Nieprawidłowa struktura nagłówków i brak skiplinków.
-
Niewłaściwie ustawiony język strony.
-
Brak napisów i audiodeskrypcji w materiałach wideo.
-
Niejasne i nieopisane linki.
-
Niewystarczający kontrast i niespójna struktura treści.
Treści nieobjęte przepisami
-
Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu.
-
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Deklarację sporządzono na podstawie raportu audytu dostępności przeprowadzonego przez operatora portalu, Mennicę Polską S.A.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Planowana jest poprawa dostępności do końca 2026 roku.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością Portalu Ubrbancard.pl lub Aplikacji Mobilnej Urbancard prosimy o informację. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Osobą odpowiedzialną jest:
Każdy ma prawo:
• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących Portalu Urbancard.pl oraz Aplikacji Urbancard odpowiada:
-
Biuro Obsługi Klienta :
-
E-mail: [email protected],
-
Telefon: +48 71 34 11 200 dostępny w dniach pn - pt: 8.00 – 18.00; so: 9.00 - 14.00
Koordynator ds. dostępności:
Skarga powinna zawierać
-
imię i nazwisko
-
dane kontaktowe (adres do korespondencji, e-mail lub numer telefonu)
-
informacje, którego produktu lub usługi dotyczy
-
wskazanie wymogu dostępności, którego nie spełnia produkt lub usługa
-
(opcjonalnie) preferowany przez Ciebie sposób zapewnienia spełniania wymagania dostępności
Jeśli Twoje zgłoszenie nie będzie zawierało niezbędnych elementów, pozostawimy je bez rozpoznania.
Skargę na brak dostępności, która zawiera niezbędne informacje, rozpatrujemy w ciągu 7 dni. Jeśli nie uda nam się odpowiedzieć w tym czasie, poinformujemy Cię o nowym terminie.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Aplikacja Mobilna Urbancard jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
-
Niewystarczający kontrast tekstu i elementów graficznych względem tła.
-
Brak alternatywnych opisów dla ikon i elementów interfejsu.
-
Brak komunikatów o stanie i efektach działań użytkownika.
-
Nieprawidłowa struktura formularzy i brak etykiet pól.
-
Informowanie o błędach wyłącznie kolorem.
-
Brak spójności w nawigacji i brak przycisków anulowania akcji.
-
Trudności w obsłudze elementów interaktywnych (np. wyszukiwarki, widgety daty).
Treści niedostępne cyfrowo ze względu na wyłączenia:
-
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Deklarację sporządzono na podstawie raportu audytu dostępności przeprowadzonego przez operatora portalu, Mennicę Polską S.A.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Planowana jest poprawa dostępności do końca 2026 roku.