Regulamin zawierania umowy przewozu z wykorzystaniem URBANCARD w przewozach środkami miejskiej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu

 

Regulamin zawierania umowy przewozu
z wykorzystaniem URBANCARD w przewozach środkami miejskiej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu

 

Rozdział I
Postanowienia ogólne

 § 1

  1. Regulamin zawierania umowy przewozu z wykorzystaniem URBANCARD w przewozach środkami miejskiej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu określa zasady:
    1. nabycia Biletu,
    2. wydawania i użytkowania Karty URBANCARD,
    3. reklamacji Biletu i Karty URBANCARD,
    4. anulowania Biletu i Karty URBANCARD,
    5. przeprowadzania kontroli Biletu,
    6. użytkowania EPortmonetki.
  2. Na podstawie niniejszego Regulaminu Gmina Wrocław zawiera umowę przewozu z Pasażerem z chwilą zajęcia miejsca w pojeździe lub zakupu Biletu obowiązującego w lokalnej komunikacji zbiorowej przypisanego do Karty URBANCARD.
  3. Na terenie Gminy Wrocław obowiązują następujące typy kart URBANCARD:
    1. URBANCARD Wrocławska Karta Miejska,
    2. URBANCARD EP.
  4. Karty URBANCARD są własnością Gminy Wrocław.
  5. Regulamin przewozu osób i bagażu ręcznego środkami miejskiej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu określa odrębny dokument.

 § 2

Użyte w niniejszym dokumencie pojęcia oznaczają:

  1. Gmina Wrocław – organizator przewozów środkami lokalnej komunikacji zbiorowej;
  2. Operator - podmiot świadczący usługi dystrybucji biletów lokalnej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu i na terenie gmin ościennych w ramach systemu URBANCARD Wrocławska Karta Miejska na podstawie umowy zawartej z Gminą Wrocław;
  3. Pasażer - osoba zawierająca umowę przewozu z Gminą Wrocław poprzez zakup Biletu w formie elektronicznej, przypisanego do Karty URBANCARD;
  4. Bilet – bilet określony w Uchwale (z wyłączeniem biletów aglomeracyjnych) lub w porozumieniach zawartych przez Gminę Wrocław z gminami ościennymi, zapisany w formie elektronicznej w systemie URBANCARD Wrocławska Karta Miejska;
  5. Uchwała - aktualna uchwała Rady Miejskiej Wrocławia określająca zasady odpłatności za usługi przewozowe świadczone środkami lokalnego transportu zbiorowego;
  6. EPortmonetka – aplikacja na Karcie URBANCARD EP umożliwiająca wnoszenie opłat za Bilety jednorazowe, czasowe i grupowe za przejazdy środkami lokalnej komunikacji zbiorowej przy użyciu środków finansowych zapisywanych na URBANCARD EP pod postacią punktów;
  7. URBANCARD – Wrocławska Karta Miejska - karta zbliżeniowa, służąca jako identyfikator pasażera i poświadczająca nabycie przez pasażera Biletów. Pod pojęciem URBANCARD należy rozumieć także kartę URBANCARD Premium i Elektroniczna Legitymacja Studencka (w skrócie ELS);
  8. URBANCARD EP – elektroniczna karta zbliżeniowa, służąca jako identyfikator poświadczający nabycie przez pasażera Biletów, umożliwiająca również przypisywanie (kodowanie) środków do Elektronicznej Portmonetki;
  9. System - zespół oprogramowania oraz infrastruktury technicznej Operatora realizujący dystrybucję Biletów uprawniających do przejazdów komunikacją lokalną organizowaną i zarządzaną przez Gminę Wrocław;
  10. Personalizacja Kart URBANCARDproces wprowadzenia do bazy danych w systemie: numeru Karty URBANCARD, imienia i nazwiska Pasażera, adresu zamieszkania lub pobytu, daty urodzenia lub numeru PESEL, numeru ELS, adresu e-mail, numeru telefonu, zdjęcia oraz wykonania nadruku na karcie numeru karty, zdjęcia,  imienia i nazwiska w przypadku karty imiennej,  albo  wykonania nadruku na karcie napisu „na okaziciela” oraz numeru karty w przypadku karty na okaziciela;
  11. Wymiana Biletu – korekta niewłaściwie zapisanego Biletu w Systemie;
  12. Anulowanie Biletu – zwrot Biletu na wniosek Pasażera;
  13. Utrata Karty URBANCARD – zagubienie, zniszczenie lub kradzież karty;
  14. Terminal – urządzenie umieszczone w Punktach Sprzedaży, przeznaczone do sprzedaży Biletów i doładowania (przypisywania i kodowania środków) EPortmonetki;
  15. Automat Biletowy – samoobsługowe urządzenie stacjonarne umożliwiające sprzedaż Biletów oraz doładowanie (przypisywanie i kodowanie środków) EPortmonetki;
  16. Kasownik - urządzenie instalowane w środkach lokalnej komunikacji zbiorowej umożliwiające Pasażerom wnoszenie opłat za bilety jednorazowe, czasowe i grupowe przy wykorzystaniu EPortmonetki, zbliżeniowych kart płatniczych oraz BLIKA Zbliżeniowego, sprawdzanie i kodowanie na Karcie środków EPortmonetki zakupionych poprzez stronę internetową operatora, sprawdzanie biletów przypisanych do Kart URBANCARD lub do Tokenów generowanych dla Zbliżeniowych Kart Płatniczych, generowanie skróconego numeru Token dla Zbliżeniowych Kart Płatniczych, spłacanie należności za nabyte Bilety, a także kasowania biletów papierowych;
  17. Kodowanie - elektroniczne przypisanie środków lub Biletów do Karty URBANCARD.
  18. Punkt Sprzedaży – miejsce sprzedaży Biletów oraz doładowania (przypisywania i kodowania środków) EPortmonetki na rzecz Pasażerów;
  19. Potwierdzenie sprzedaży – wydruk z Automatu Biletowego potwierdzający sprzedaż Biletu lub doładowanie EPortmonetki zawierający datę transakcji, kwotę doładowania, rodzaj Biletu, jego cenę, oznaczenie Punktu Sprzedaży, numer Karty URBANCARD;
  20. BOK – Biuro Obsługi Klienta URBANCARD, pełniące funkcję Punktu Sprzedaży oraz punktu obsługi klientów w zakresie przyjmowania wniosków, personalizacji
    i wydawania gotowych Kart, rozpatrywania reklamacji związanych z Biletami, informowania klientów o zasadach korzystania z Kart URBANCARD, regulaminie przewozu osób oraz wystawiania dokumentów sprzedaży w postaci faktur VAT na rzecz użytkowników systemu URBANCARD na podstawie dowodu zakupu.
  21. Serwis Internetowy – prowadzona przez Operatora pod adresem www.urbancard.pl strona internetowa umożliwiająca Pasażerowi złożenie wniosku o Kartę URBANCARD oraz jej obsługę, zakup Biletów oraz doładowanie EPortmonetki.
  22. Regulamin -  warunki zawierania umowy przewozu z wykorzystaniem URBANCARD w przewozach środkami lokalnej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu i na terenie gmin ościennych.

 

Rozdział II
Zasady korzystania z Kart URBANCARD i zakupu Biletów

 § 3

  1. Użytkownika Karty URBANCARD obowiązują wszystkie regulacje prawne dotyczące Pasażerów korzystających z lokalnej komunikacji zbiorowej
    w szczególności akty organów Gminy.
  2. Uprawnienia do korzystania z ulgowych przejazdów środkami komunikacji zbiorowej organizowanej przez Gminę Wrocław określone są w Uchwale Rady Miejskiej Wrocławia.
  3. Karta URBANCARD jest ważna bezterminowo.
  4. Stosuje się dwa rodzaje Kart URBANCARD:
    1. karta imienna;
    2. karta na okaziciela.
  5. Pasażer zobowiązany jest do zgłoszenia w BOK:
    1. zmiany danych osobowych – w przypadku użytkownika imiennej Karty URBANCARD,
    2. zdarzenia utraty imiennej Karty URBANCARD.
  6. Kart URBANCARD nie należy łamać, zginać lub w jakikolwiek inny sposób uszkadzać mechanicznie, narażać na oddziaływanie wysokich i niskich temperatur, a także środków chemicznych, silnych pól magnetycznych lub elektrycznych.
  7. Przystosowanie ELS lub URBANCARD Premium do funkcji Karty URBANCARD wymaga złożenia przez Pasażera wniosku w jednym z BOK lub poprzez Serwis Internetowy.

 § 4

  1. Zakup Biletu odbywa się poprzez sieć dystrybucji Biletów zorganizowaną przez Operatora.
  2. Do Karty URBANCARD możliwe jest przypisanie jednocześnie nieograniczonej liczby Biletów, z zastrzeżeniem ust. 6.
  3. Zakupiony Bilet może być przypisany tylko do jednej Karty URBANCARD.
  4. Do Karty URBANCARD na okaziciela może zostać przypisany wyłącznie Bilet okresowy na okaziciela.
  5. Data początkowa ważności Biletu określona zostaje przez Pasażera w momencie zakupu i zapisana w Systemie. Bilet, którego bieg terminu rozpoczyna się w dzień zakupu ważny jest od momentu dokonania transakcji sprzedaży.
  6. Data rozpoczęcia ważności Biletu nie może przekroczyć 90 kolejnych dni od daty jego zakupu.
  7. Potwierdzenie Sprzedaży Biletu nie uprawnia do przejazdów środkami miejskiej komunikacji zbiorowej.
  8. Odczytanie przypisanego do Karty URBANCARD rodzaju Biletu, terminu jego ważności oraz stanu EPortmonetki jest możliwe w terminalu w Punkcie Sprzedaży, Automacie Biletowym, Kasowniku oraz Serwisie Internetowym.

 § 5

  1. Pasażer ma możliwość zakupu Biletu przypisanego do Karty URBANCARD za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
  2. Szczegółowe zasady zakupu Biletów przez Serwis Internetowy określa umieszczony w nim regulamin.

 

Rozdział III
Zasady wydawania URBANCARD EP

§ 6

  1. Imienna URBANCARD EP to karta ze zdjęciem oraz imieniem i nazwiskiem Pasażera, z której może korzystać tylko i wyłącznie osoba fizyczna wskazana personalnie na karcie.
  2. Imienna URBANCARD EP wydawana jest na podstawie wniosku.
  3. Osobom poniżej 13 roku życia URBANCARD EP wydawana jest na wniosek przedstawiciela ustawowego (rodzice, opiekunowie prawni).
  4. Wniosek o wydanie imiennej URBANCARD EP można złożyć:
    1. w jednym z BOK poprzez wypełnienie i podpisanie wniosku dostępnego na miejscu,
    2. drogą elektroniczną, poprzez wypełnienie wniosku w Serwisie Internetowym,
    3. w punkcie wskazanym przez gminę ościenną, która zawarła porozumienie z Gminą Wrocław w zakresie obsługi URBANCARD.
  5. Składając wniosek o wydanie imiennej URBANCARD EP w BOK lub w punkcie wskazanym przez gminę ościenną, do wniosku należy dołączyć zdjęcie odpowiadające ogólnym standardom zdjęć do legitymacji, dowodu osobistego lub paszportu oraz okazać dokument tożsamości. Zdjęcie do imiennej URBANCARD EP wykonać można bezpłatnie w każdym BOKu.
    Dla wniosków złożonych osobiście w BOK istnieje możliwość odbioru URBANCARD EP przez osobę upoważnioną przez wnioskodawcę na podstawie załączonego do wniosku pełnomocnictwa.
  6. Dla wniosków złożonych drogą elektroniczną, URBANCARD EP odebrać można wyłączenie osobiście, aby potwierdzić dane poprzez wylegitymowanie się i złożenie podpisu.
  7. Pierwsza imienna URBANCARD EP jest wydawana bezpłatnie.
  8. W przypadku zmiany imienia lub nazwiska imienna URBANCARD EP jest wydawana bezpłatnie.
  9. Wniosek o wydanie imiennej URBANCARD EP złożony w BOK lub drogą elektroniczną realizowany jest niezwłocznie, nie dłużej niż w terminie 2 dni roboczych, a w przypadku złożenia w punkcie, o którym mowa w ust. 4 pkt 3 – w terminie 5 dni roboczych.
  10. Wnioskodawca wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach zawartych we wniosku o wydanie URBANCARD EP. Dane osobowe podlegają ochronie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  11. URBANCARD EP na okaziciela wydawana jest Pasażerowi bezpłatnie w BOK lub Punkcie Sprzedaży pod warunkiem jednoczesnego zakupu Biletu okresowego na okaziciela lub doładowania EPortmonetki kwotą w wysokości co najmniej 20 zł.

 

Rozdział IV
EPortmonetka

§ 7

  1. EPortmonetka na URBANCARD EP przeznaczona jest do uiszczania opłaty za bilety jednorazowe, czasowe i grupowe w Kasownikach umieszczonych w pojazdach za pomocą wcześniej przypisanych środków (doładowanie w postaci punktów, gdzie 1 punkt = 0,01 zł).
  2. Bilet zakupiony w Kasowniku za pomocą EPortmonetki zostaje zapisany w systemie URBANCARD i jest ważny w pojeździe, w którym dokonano zakupu (Bilet jednorazowy) lub przez okres jego obowiązywania (Bilet czasowy).
  3. Pasażer ma możliwość opłacenia za pomocą EPortmonetki podczas jednej transakcji biletów do łącznej kwoty nie przekraczającej 54,00 PLN.
  4. Doładowanie EPortmonetki odbywa się przez wpłatę środków, które zostają na niej zakodowane (przypisane w systemie URBANCARD).
  5. Minimalna jednostka doładowania EPortmonetki na karcie wydanej pasażerowi wynosi 10 groszy. Środki zgromadzone na EPortmonetce ważne są bezterminowo.
  6. Maksymalna wartość środków zgromadzonych na EPortmonetce może wynosić 150 zł..
  7. Doładowanie i zakodowanie EPortmonetki możliwe jest w:
    1. BOK,
    2. Punktach Sprzedaży,
    3. Automatach Biletowych,
    4. Serwisie Internetowym.
  8. Doładowanie środków EPortmonetki przez Serwis Internetowy wymaga ich zakodowania na URBANCARD EP w Automacie Biletowym, Kasowniku lub Punktach Sprzedaży.
  9. Sprawdzenie zgromadzonych środków na EPortmonece możliwe jest w:
    1. BOK,
    2. Punktach Sprzedaży,
    3. Automatach Biletowych,
    4. Kasownikach,
    5. Serwisie Internetowym.
  10. Na pisemny wniosek Pasażera złożony w BOK możliwy jest zwrot środków z EPortmonetki. Przy składaniu wniosku konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości oraz URBANCARD EP, a w przypadku URBANCARD EP na okaziciela – potwierdzenia doładowania EPortmonetki. Środki wypłacane są w formie gotówki lub zwrotu na kartę płatniczą, którą dokonano zapłaty.

 

Rozdział V
Postępowanie w przypadku zgubienia, zniszczenia lub uszkodzenia Kart URBANCARD

§ 8

  1. W przypadku zagubienia, kradzieży bądź uszkodzenia imiennej Karty URBANCARD, użytkownik zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku o jej zablokowanie i wydanie nowej Karty.
  2. Złożenie wniosku, o którym mowa w ust. 1, możliwe jest wyłącznie osobiście w BOK, za okazaniem dokumentu tożsamości. W przypadku uszkodzenia Karty dołącza się ją do wniosku.
  3. W przypadku zgodności danych Pasażera z zapisem w systemie informatycznym, BOK dokonuje blokady utraconej lub zniszczonej Karty.
  4. W przypadku określonym w ust. 3, niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 dnia roboczego Pasażerowi wydana zostaje nowa imienna URBANCARD EP. W przypadku posiadania przez Pasażera ważnego biletu zostaje on przypisany do nowej Karty. Pasażer otrzymuje kartę za okazaniem dokumentu tożsamości oraz po uiszczeniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 18 zł i podpisaniu oświadczenia końcowego. Opłaty nie pobiera się w przypadku zmiany danych Pasażera.
  5. W przypadku braku zgodności danych Pasażera z zapisem w systemie informatycznym, BOK w terminie 5 dni roboczych udziela informacji Pasażerowi o odmowie realizacji wniosku. Gdy rozbieżność dotyczy Biletu, nowa Karta zostaje wydana wraz z informacją o posiadanym przez Pasażera bilecie (lub jego braku).
  6. W przypadku zagubienia, kradzieży bądź uszkodzenia imiennej URBANCARD EP, do której przypisane były środki, do nowej Karty, o której mowa w ust. 4, przypisane zostają środki, które widniały na utraconej lub zniszczonej URBANCARD EP w momencie jej zablokowania przez BOK.
  7. Z zastrzeżeniem ust. 8, w razie zagubienia, kradzieży bądź uszkodzenia Karty URBANCARD na okaziciela postępowanie przebiega jak dla Kart imiennych. W przypadku utracenia Karty konieczne jest okazanie dowodu zakupu Biletu lub doładowania EPortmonetki.
  8. Środki z EPortmonetki przypisane do utraconej URBANCARD EP na okaziciela mogą zostać przeniesione na nową Kartę jedynie w przypadku kradzieży utraconej URBANCARD EP, pod warunkiem okazania potwierdzenia zawiadomienia o kradzieży organowi ścigania.

 

Rozdział VI
Zasady reklamacji

§ 9

  1. Gmina Wrocław odpowiada za nadzór nad prawidłowym wykonaniem zadania kontroli przewozu osób środkami komunikacji miejskiej.
  2. Operator odpowiada za:
    1. przyjęcie i obsługę zgłoszenia reklamacyjnego,
    2. terminowe rozpatrzenie i realizację reklamacji dotyczących Biletów, Kart URBANCARD i urządzeń do ich obsługi,
    3. wydanie Pasażerowi URBANCARD EP.
  3. Wadliwe Karty URBANCARD podlegają wymianie w trybie reklamacyjnym.
  4. Reklamacji nie podlegają uszkodzenia będące następstwem używania Karty niezgodnie z jej przeznaczeniem.
  5. Pasażerowi, któremu zgodnie z Uchwałą, przysługuje uprawnienie do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu, nie przysługuje zwrot środków za zakupiony Bilet.

 § 10

  1. Pasażer, który stwierdził niezgodność zakupionego w Punkcie Sprzedaży lub w BOK Biletu z oczekiwanym, może w czasie 3h od daty zakupu zgłosić wniosek reklamacyjny w Punkcie Sprzedaży lub odpowiednio w BOK, w którym dokonał zakupu, celem dokonania korekty transakcji.
  2. W przypadku, gdy czas, który minął od daty zakupu jest dłuższy niż 3h lub rozpoczął się kolejny dzień, reklamacja może być przyjęta w BOK lub drogą elektroniczną i zrealizowana w trybie anulowania Biletu, określonym w § 11.
  3. Przy składaniu wniosku Pasażer powinien okazać:
    1) Kartę URBANCARD,
    2) dokument tożsamości,
    3) potwierdzenie pobrania środków z aplikacji bankowej (za wyjątkiem płatności gotówką),
    4) w przypadku Biletu na okaziciela dodatkowo potwierdzenie jego zakupu.
  4. Po sprawdzeniu Systemu Operator przypisuje do Karty URBANCARD nowy Bilet, zgodnie z wnioskiem reklamacyjnym.
  5. W przypadku, gdy:
    1. wartość nowego Biletu jest mniejsza niż wartość reklamowanego Biletu - Operator zwraca Pasażerowi różnicę w cenie, a następnie potwierdza zmianę w Systemie,
    2. wartość nowego Biletu jest większa niż wartość reklamowanego Biletu - Operator pobiera od Pasażera różnicę w cenie, a następnie potwierdza zmianę w Systemie.

 § 11

  1. Wniosek o anulowanie Biletu w okresie ważności, Pasażer może złożyć w BOK lub drogą elektroniczną.
  2. Przy składaniu wniosku Pasażer powinien okazać Kartę URBANCARD oraz dokument tożsamości, a gdy wniosek dotyczy Biletu na okaziciela - potwierdzenie jego zakupu.
  3. Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji wniosku o anulowanie Biletu z zapisem w systemie, Operator zwraca Pasażerowi równowartość anulowanego Biletu pomniejszoną o kwotę wykorzystanego Biletu (cena nominalna podzielona przez liczbę dni ważności Biletu razy liczba dni pozostałych do końca Biletu).
  4. Dzień anulowania Biletu traktowany jest jako dzień rozpoczęty.
  5. W przypadku anulowania Biletu, po rozpoczęciu terminu jego ważności, Operator pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 20 % wartości zakupionego Biletu.
  6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. przy likwidacji, zawieszeniu lub zmianie trasy linii skutkującej zaprzestaniem obsługi komunikacyjnej danego obszaru, Pasażerowi wnioskującemu o anulowanie Biletu na 2 linie Operator dokonuje anulowania kontraktu bez pobrania opłaty manipulacyjnej.
  7. Zwrot środków odbywa się gotówką lub przelewem na konto wskazane przez Pasażera we wniosku, po wypełnieniu przez niego oświadczenia końcowego.

 § 12

  1. Pasażerowi przysługuje prawo do rezygnacji z użytkowania Karty URBANCARD wydanej przez Operatora.
  2. W przypadku rezygnacji z Karty URBANCARD Pasażer powinien złożyć w BOK, w formie pisemnej, oświadczenie o rezygnacji oraz zwrócić wydaną mu Kartę.
  3. Gdy w chwili zwrotu Karty URBANCARD jest do niej przypisany ważny Bilet, zostaje on anulowany na zasadach określonych w § 11.

 

Rozdział VII
Wnioski i skargi
 § 13

  1. Operator obowiązany jest do przyjmowania wniosków i skarg dotyczących obsługi i funkcjonowania Systemu URBANCARD Wrocławska Karta Miejska.
  2. Wnioski i skargi mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, faksem, a także ustnie.
  3. Operator jest obowiązany do podania do publicznej wiadomości informacji o miejscu i godzinach przyjmowania wniosków i skarg.
  4. Wnioski i skargi Operator rozpatruje w terminie 30 dni od dnia wniesienia wniosku lub skargi.


Rozdział VIII
Zasady kontroli Kart URBANCARD

 § 14

  1. Kontrola przeprowadzana jest na zasadach określonych w Uchwale.
  2. Pasażer podczas kontroli okazuje Kartę URBANCARD kontrolerowi, a w przypadku, gdy posługuje się on imienną Kartą URBANCARD kontroler ma prawo wezwać go do okazania dokumentu tożsamości.
  3. W przypadku Biletu upoważniającego do przejazdów ulgowych, kontroler ma prawo wezwać Pasażera do okazania dokumentu uprawniającego do przejazdów ulgowych.
  4. W razie uzasadnionego podejrzenia, że Karta URBANCARD jest podrobiona lub przerobiona przez osobę nieuprawnioną, kontroler ma prawo zatrzymać Kartę za pokwitowaniem, o czym powiadamia Operatora.


Rozdział IX
Zasady odpowiedzialności
 § 15

  1. Gmina Wrocław nie ponosi odpowiedzialności za:

1) utratę środków zgromadzonych na utraconej imiennej URBANCARD EP do momentu zgłoszenia jej utraty i jej zastrzeżenia u Operatora;
2) utratę środków zgromadzonych na utraconej URBANCARD EP na okaziciela;
3) szkody poniesione w wyniku zablokowania Karty URBANCARD przez Operatora.

 

Rozdział X
Ochrona danych osobowych

 § 16

  1. Podanie danych osobowych przez użytkownika URBANCARD EP we wniosku celem:
    1. wydania URBANCARD EP, w tym wykonania personalizacji graficznej (nadruku na karcie) oraz personalizacji elektronicznej (zapis w odpowiednim sektorze Karty) - przetwarzając: imię i nazwisko, wizerunek (zdjęcie), PESEL, numer Karty,
    2. poinformowania o wydaniu URBANCARD EP lub przekazania informacji o brakach lub błędach we wniosku o wydanie Karty, a także innych informacji istotnych dla użytkownika związanych z korzystaniem z URBANCARD EP - przetwarzając: adres zamieszkania, numer telefonu, adres poczty elektronicznej,
    3. poinformowania o upływającym terminie ważności Biletu - przetwarzając: numer telefonu, adres poczty elektronicznej,

    jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie przez Gminę Wrocław podanych danych osobowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) dalej RODO.
    Pasażer może w dowolnym czasie odwołać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie korzystania z Karty URBANCARD, co będzie równoznaczne z rezygnacją z niej.
    Odwołanie zgody następuje poprzez złożenie pisemnego wniosku w BOK.

  2. W zakresie nabycia Biletu, użytkowania EPortmonetki oraz reklamacji, o których mowa w § 9 Regulaminu dane osobowe pasażera przetwarzane będą przez Gminę Wrocław zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. w ramach realizacji umowy przewozu, zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu.
  3. Celem przeprowadzenia kontroli Biletu, dane osobowe Pasażera przetwarzane będą na podstawie art. 33a ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.
  4. Administratorem danych osobowych zebranych podczas kontroli jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu.
  5. Pasażer przyjmuje do wiadomości, że:
    1. dane osobowe będą przetwarzane w celach określonych we wniosku o wydanie URBANCARD EP oraz w niniejszym Regulaminie,
    2. dane osobowe podane przez Pasażera nie zostaną udostępnione innym podmiotom,
    3. podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji celów określonych we wniosku o wydanie URBANCARD EP oraz w niniejszym Regulaminie.
  6. Administratorem danych osobowych podanych w celu realizacji Usług, o których mowa w Regulaminie jest Gmina Wrocław (siedziba: Plac Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław, zwana dalej „administrator danych”).
  7. Pasażer ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania.
  8. Jeżeli Pasażer chce skorzystać z przysługujących praw bądź ma jakieś pytania dotyczące ochrony danych osobowych, może skontaktować się z Operatorem za pośrednictwem następującego adresu poczty elektronicznej [email protected]. W przypadku żądań Pasażera określonych w art. 15-22 RODO, BOK niezwłocznie przesyła treść wniosków do Gminy Wrocław.

 

Rozdział XI
Postanowienia końcowe

  § 17

  1. Gmina Wrocław podaje do publicznej wiadomości Regulamin zawierania umowy przewozu z wykorzystaniem Kart URBANCARD w przewozach środkami lokalnej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu i gminach ościennych.
  2. Gmina Wrocław informuje Operatora oraz Pasażerów o wprowadzeniu nowych rodzajów Biletów oraz zmianie cen dotychczasowych.
  3. Tracą moc dotychczasowe Ogólne Warunki zawierania umowy przewozu środkami lokalnej komunikacji zbiorowej przy zastosowaniu URBANCARD Wrocławskiej Karty Miejskiej.
  4. Operator aktualizuje Bilety i ceny z chwilą ich wejścia w życie na podstawie przepisów prawa miejscowego.
  5. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów związanym z wykonaniem umowy przewozu przy wykorzystaniu Kart URBANCARD są właściwe dla Gminy Wrocław sądy powszechne we Wrocławiu.
  6. Do zawarcia i wykonania umowy przewozu przy wykorzystaniu Kart URBANCARD – Wrocławska Karta Miejska stosuje się niniejsze postanowienia Regulaminu.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy Prawa przewozowego i Kodeksu cywilnego.

 

Utworzono piątek, 29 sierpnia 2025 17:54:14