Regulamin zawierania umowy przewozu
z wykorzystaniem URBANCARD w przewozach środkami miejskiej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Regulamin zawierania umowy przewozu z wykorzystaniem URBANCARD w przewozach środkami miejskiej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu określa zasady:
- nabycia Biletu,
- wydawania i użytkowania Karty URBANCARD,
- reklamacji Biletu i Karty URBANCARD,
- przeprowadzania kontroli Biletu,
- użytkowania EPortmonetki.
- Na podstawie niniejszych Regulaminu Gmina Wrocław zawiera umowę przewozu
z Pasażerem z chwilą zakupu Biletu stosowanego w miejskiej komunikacji zbiorowej przypisanego do Karty URBANCARD lub doładowania EPortmonetki.
- Na terenie Gminy Wrocław obowiązują następujące typy kart URBANCARD:
- URBANCARD Wrocławska Karta Miejska,
- URBANCARD EP.
- Karty URBANCARD są własnością Gminy Wrocław.
- Regulamin przewozu osób i bagażu ręcznego środkami miejskiej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu określa odrębny dokument.
§ 2
Użyte w niniejszym dokumencie pojęcia oznaczają:
- Gmina Wrocław – organizator przewozów środkami miejskiej komunikacji zbiorowej;
- Operator - podmiot świadczący usługi dystrybucji Biletów komunikacji miejskiej, zapisanych w formie elektronicznej w systemie URBANCARD Wrocławska Karta Miejska na podstawie umowy zawartej z Gminą Wrocław;
- Pasażer - osoba zawierająca umowę przewozu z Gminą Wrocław poprzez zakup Biletu
w formie elektronicznej, przypisanego do Karty URBANCARD lub doładowanie EPortmonetki;
- Bilet – bilet określony w Uchwale (z wyłączeniem biletów aglomeracyjnych) zapisany w formie elektronicznej w systemie URBANCARD Wrocławska Karta Miejska i przypisany do indywidualnej Karty URBANCARD;
- Uchwała - aktualna uchwała Rady Miejskiej Wrocławia określająca zasady odpłatności za usługi przewozowe świadczone środkami lokalnego transportu zbiorowego;
- EPortmonetka – aplikacja na karcie URBANCARD EP umożliwiająca wnoszenie opat za przejazdy środkami miejskiej komunikacji zbiorowej,
- URBANCARD – Wrocławska Karta Miejska - elektroniczna karta zbliżeniowa będąca identyfikatorem poświadczającym nabycie przez Pasażera Biletów okresowych. Szczególnymi rodzajami Karty URBANCARD - Wrocławskiej Karty Miejskiej są karta URBANCARD Premium i Elektroniczna Legitymacja Studencka (w skrócie ELS);
- URBANCARD EP – elektroniczna karta zbliżeniowa będąca identyfikatorem poświadczającym nabycie przez Pasażera Biletów wraz z funkcją EPortmonetki;
- System - System URBANCARD Wrocławska Karta Miejska stanowiący zespół oprogramowania i infrastruktury technicznej służący dystrybucji Biletów, zawierający bazę danych Pasażerów, dokonanych transakcji oraz zakupionych Biletów;
- Personalizacja Kart URBANCARD – proces wprowadzenia do bazy danych w systemie: numeru karty, imienia i nazwiska Pasażera, adresu zamieszkania, daty urodzenia, numeru PESEL, numer legitymacji studenckiej, adresu e-mail, numeru telefonu, zdjęcia oraz wykonania nadruku na karcie numeru karty, zdjęcia, imienia i nazwiska w przypadku karty imiennej, albo wykonania nadruku na karcie napisu „na okaziciela” oraz numeru karty w przypadku karty na okaziciela;
- Wymiana Biletu – korekta niewłaściwie zapisanego Biletu w Systemie;
- Anulowanie Biletu – zwrot Biletu na wniosek Pasażera;
- Utrata Karty URBANCARD – zagubienie, zniszczenie lub kradzież karty;
- Terminal – urządzenie umieszczone w Punktach Sprzedaży, przeznaczone do sprzedaży Biletów i kodowania EPortmonetki;
- Automat Biletowy – samoobsługowe urządzenie stacjonarne umożliwiające sprzedaż Biletów oraz doładowanie i kodowanie EPortmonetki;
- Kasownik - urządzenie instalowane w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej umożliwiające Pasażerom wnoszenie opłat za przejazd przy wykorzystaniu EPortmonetki oraz zbliżeniowych kart płatniczych, sprawdzanie i kodowanie na karcie środków EPortmonetki zakupionych poprzez stronę internetową Operatora, sprawdzanie Biletów przypisanych do Kart URBANCARD, a także kasowania Biletów papierowych;
- Kodowanie - elektroniczny zapis środków lub Biletów jednorazowych, czasowych na URBANCARD EP.
- Punkt Sprzedaży – miejsce sprzedaży Biletów oraz doładowania i kodowanie EPortmonetki na rzecz Pasażerów;
- Potwierdzenie sprzedaży – wydruk z Automatu Biletowego potwierdzający sprzedaż Biletu lub doładowanie EPortmonetki zawierający datę transakcji, kwotę doładowania, rodzaj Biletu, jego cenę, oznaczenie Punktu Sprzedaży, numer Karty URBANCARD;
- BOK – Biuro Obsługi Klienta URBANCARD, pełniące funkcję Punktu Sprzedaży oraz punktu obsługi klientów w zakresie przyjmowania wniosków, personalizacji i wydawania gotowych kart, rozpatrywania reklamacji związanych z Biletami, informowania klientów o zasadach korzystania z Kart URBANCARD, regulaminie przewozu osób oraz wystawiania dokumentów sprzedaży w postaci faktur VAT na rzecz użytkowników URBANCARD na podstawie dowodu zakupu.
- Serwis Internetowy – prowadzona przez Operatora pod adresem www.urbancard.pl strona internetowa umożliwiająca Pasażerowi złożenie wniosku o URBANCARD oraz jej obsługę, zakup Biletów oraz doładowanie EPortmonetki.
- Regulamin - warunki zawierania umowy przewozu z wykorzystaniem URBANCARD w przewozach środkami miejskiej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu.
Rozdział II
Zasady korzystania z Kart URBANCARD i zakupu Biletów
§ 3
- Użytkownika Karty URBANCARD obowiązują wszystkie regulacje prawne dotyczące Pasażerów korzystających z publicznej komunikacji zbiorowej Wrocławia, w szczególności akty organów gminy.
- Uprawnienia do korzystania z ulgowych przejazdów środkami komunikacji zbiorowej organizowanej przez Gminę Wrocław określone są w Uchwale Rady Miejskiej Wrocławia.
- Karta URBANCARD jest ważna bezterminowo.
- Stosuje się dwa rodzaje Kart URBANCARD:
- karta imienna;
- karta na okaziciela.
- Pasażer zobowiązany jest do zgłoszenia w BOK:
- zmiany danych osobowych – w przypadku użytkownika imiennej Karty URBANCARD,
- zdarzenia utraty imiennej Karty URBANCARD.
Postępowanie w przypadku utraty Karty URBANCARD określa Rozdział V Ogólnych Warunków.
- Kart URBANCARD nie należy łamać, zginać lub w jakikolwiek inny sposób uszkadzać mechanicznie, narażać na oddziaływanie wysokich i niskich temperatur, a także środków chemicznych, silnych pól magnetycznych lub elektrycznych.
- W celu przystosowania ELS lub URBANCARD Premium do funkcji URBANCARD – Wrocławska Karta Miejska Pasażer powinien złożyć wniosek w BOK lub poprzez Serwis Internetowy.
§ 4
- Zakup Biletu odbywa się poprzez sieć dystrybucji Biletów zorganizowaną przez Operatora.
- Do Karty URBANCARD możliwe jest przypisanie jednocześnie nieograniczonej liczby Biletów z zastrzeżeniem ust 6 poniżej.
- Zakupiony Bilet może być przypisany tylko do jednej Karty URBANCARD.
- Do Karty URBANCARD na okaziciela może zostać przypisany wyłącznie Bilet okresowy na okaziciela.
- Data początkowa ważności Biletu określona zostaje przez Pasażera w momencie zakupu
i zapisana w Systemie. Bilet, którego bieg terminu rozpoczyna się w dzień zakupu ważny jest od momentu dokonania transakcji sprzedaży.
- Data rozpoczęcia ważności Biletu nie może przekroczyć 90 kolejnych dni od daty jego zakupu.
- Potwierdzenie Sprzedaży Biletu nie uprawnia do przejazdów środkami miejskiej komunikacji zbiorowej.
- Odczytanie przypisanego do Karty URBANCARD rodzaju Biletu, terminu jego ważności oraz stanu EPortmonetki umożliwia terminal w punkcie sprzedaży, Automat Biletowy, Kasownik oraz Serwis Internetowy.
§ 5
- Pasażer ma możliwość zakupu Biletu przypisanego do Karty URBANCARD za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
- Szczegółowe zasady zakupu Biletów przez Serwis Internetowy określa umieszczony w nim regulamin.
Rozdział III
Zasady wydawania URBANCARD EP
§ 6
- Imienna URBANCARD EP to karta ze zdjęciem oraz imieniem i nazwiskiem Pasażera, z której może korzystać tylko i wyłącznie osoba fizyczna wskazana personalnie na karcie.
- Imienna URBANCARD EP wydawana jest na podstawie wniosku.
- Osobom poniżej 13 roku życia URBANCARD EP wydawana jest na wniosek przedstawiciela ustawowego (rodzice, opiekunowie prawni).
- Wniosek o wydanie imiennej URBANCARD EP można złożyć:
- w jednym z BOK poprzez wypełnienie i podpisanie wniosku dostępnego na miejscu,
- drogą elektroniczną, poprzez wypełnienie wniosku w Serwisie Internetowym.
Wniosek złożony za pomocą Strony Internetowej wymaga osobistego potwierdzenia przy odbiorze URBANCARD EP w BOK przez osobę składającą wniosek, poprzez wylegitymowanie się i złożenie podpisu na wniosku.
- Składając wniosek o wydanie imiennej URBANCARD EP w BOK, do wniosku należy dołączyć zdjęcie odpowiadające ogólnym standardom zdjęć do legitymacji, dowodu osobistego lub paszportu oraz okazać dokument tożsamości. Istnieje możliwość bezpłatnego wykonania zdjęcia do imiennej URBANCARD EP w każdym
- Pierwsza imienna URBANCARD EP jest wydawana bezpłatnie.
- W przypadku zmiany imienia lub nazwiska imienna URBANCARD EP jest wydawana bezpłatnie.
- Wniosek o wydanie imiennej URBANCARD EP realizowany jest niezwłocznie, nie dłużej niż w terminie 2 dni roboczych. URBANCARD EP wydawana jest za pisemnym potwierdzeniem jej odbioru oraz po uprzednim okazaniu dokumentu tożsamości, we wskazanym we wniosku BOK.
- Wnioskodawca wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach zawartych we wniosku o wydanie URBANCARD EP. Dane osobowe podlegają ochronie zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa.
- URBANCARD EP na okaziciela wydawana jest Pasażerowi bezpłatnie w BOK lub Punkcie Sprzedaży pod warunkiem jednoczesnego zakupu Biletu okresowego na okaziciela lub doładowania EPortmonetki kwotą w wysokości co najmniej 20 zł.
Rozdział IV
EPortmonetka
§ 7
- URBANCARD EP służy jako identyfikator poświadczający nabycie przez Pasażera biletów okresowych oraz jako EPortmonetka.
- EPortmonetka na URBANCARD EP przeznaczona jest do uiszczania opłaty za bilety jednorazowe i czasowe w Kasownikach umieszczonych w pojazdach za pomocą wcześniej zakupionych środków tj.doładowania w postaci punktów (gdzie 1 punkt = 0,01 zł).
- Bilet zakupiony w Kasowniku za pomocą EPortmonetki zostaje zapisany na URBANCARD EP i jest ważny w tym pojeździe (Bilet jednorazowy) lub przez okres jego obowiązywania (Bilet czasowy).
- Pasażer ma możliwość opłacenia za pomocą EPortmonetki podczas jednej transakcji biletów do łącznej kwoty nie przekraczającej 50,00 PLN , które zostaną zapisane na URBANCARD EP.
- Doładowanie EPortmonetki odbywa się przez zakup środków, które zostają na niej zakodowane.
- Minimalna jednostka doładowania EPortmonetki na karcie wydanej pasażerowi wynosi 10 groszy. Środki zgromadzone na EPortmonetce ważne są bezterminowo.
- Maksymalna wartość środków EPortmonetki może wynosić 150 zł.
- Doładowanie i zakodowanie EPortmonetki możliwe jest w:
- BOK,
- Punktach Sprzedaży,
- Automatach Biletowych.
- Doładowanie środków EPortmonetki przez Serwis Internetowy wymaga ich zakodowania na URBANCARD EP w Automacie Biletowym, Kasowniku lub Punktach Sprzedaży.
- Sprawdzenie zgromadzonych środków EPortmonetki możliwe jest w:
- BOK,
- Punktach Sprzedaży,
- Automatach Biletowych,
- Kasownikach,
- przez Serwis Internetowy.
- Na pisemny wniosek Pasażera złożony w BOK możliwy jest zwrot zakupionych przez niego środków EPortmonetki. Przy składaniu wniosku konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości oraz URBANCARD EP a w przypadku URBANCARD EP na okaziciela – potwierdzenia doładowania EPortmonetki. Środki wypłacane są w formie gotówki lub zwrotu na kartę, którą dokonano zapłaty.
Rozdział V
Postępowanie w przypadku zgubienia, zniszczenia lub uszkodzenia Kart URBANCARD
§ 8
- W przypadku zagubienia, kradzieży bądź uszkodzenia imiennej Karty URBANCARD, użytkownik powinien złożyć pisemny wniosek o jej zablokowanie i wydanie nowej karty.
- Złożenie wniosku, o którym mowa w ust. 1 możliwe jest wyłącznie osobiście w BOK, za okazaniem dokumentu tożsamości. W przypadku uszkodzenia karty dołącza się ją do wniosku.
- W przypadku zgodności danych Pasażera z zapisem w systemie informatycznym, BOK dokonuje blokady utraconej lub zniszczonej karty.
- W przypadku określonym w ust. 3, niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 dnia roboczego Pasażerowi wydana zostaje nowa imienna URBANCARD EP, poświadczająca posiadanie zakupionego przez niego Biletu zgodnie z zapisem w systemie informatycznym. Pasażer otrzymuje kartę za okazaniem dokumentu tożsamości oraz po uiszczeniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 18 zł i podpisaniu oświadczenia końcowego. Opłaty nie pobiera się w przypadku wydania pierwszej URBANCARD EP.
- W przypadku braku zgodności danych Pasażera z zapisem w systemie informatycznym, BOK w terminie 5 dni udziela informacji Pasażerowi o odmowie realizacji wniosku. Gdy rozbieżność dotyczy Biletu, nowa karta zostaje wydana wraz z informacją o posiadanym przez Pasażera bilecie (lub jego braku).
- W przypadku zagubienia, kradzieży bądź uszkodzenia imiennej URBANCARD EP, na której zapisane były środki, na nowej karcie, o której mowa w ust. 6, zapisane zostają środki, które widniały na utraconej lub zniszczonej URBANCARD EP w momencie jej zablokowania przez BOK.
- Z zastrzeżeniem ust. 8, w razie zagubienia, kradzieży bądź uszkodzenia Karty URBANCARD na okaziciela postępowanie przebiega jak dla kart imiennych. W przypadku utracenia karty konieczne jest okazanie dowodu zakupu Biletu lub doładowania EPortmonetki.
- Środki EPortmonetki zakodowane na utraconej URBANCARD EP na okaziciela mogą zostać przeniesione na nową kartę jedynie w przypadku kradzieży utraconej URBANCARD EP, pod warunkiem okazania potwierdzenia zawiadomienia o kradzieży organowi ścigania.
Rozdział VI
Zasady reklamacji
§ 9
- Gmina Wrocław odpowiada za rozpatrzenie reklamacji dotyczących:
- pracy kontrolerów i przewoźników,
- organizacji komunikacji miejskiej.
- Operator odpowiada za:
- przyjęcie i obsługę zgłoszenia reklamacyjnego,
- terminowe rozpatrzenie i realizację reklamacji dotyczących Biletów, Kart URBANCARD i urządzeń do ich obsługi,
- wydanie Pasażerowi nowej URBANCARD EP.
- Wadliwe Karty URBANCARD podlegają wymianie w trybie reklamacyjnym.
- Reklamacji nie podlegają uszkodzenia będące następstwem używania karty niezgodnie z jej przeznaczeniem.
§ 10
- Pasażer, który stwierdził niezgodność zakupionego w Punkcie Sprzedaży lub w BOK Biletu
z oczekiwanym, może w czasie 1h od daty zakupu zgłosić wniosek reklamacyjny
w punkcie sprzedaży lub odpowiednio w BOK, w którym dokonał zakupu, celem dokonania korekty transakcji.
- W przypadku, gdy czas, który minął od daty zakupu jest dłuższy niż 1h lub rozpoczął się kolejny dzień, reklamacja może być przyjęta tylko w BOK i zrealizowana w trybie anulowania Biletu określonym w §11.
- Pasażer, który stwierdził niezgodność zakupionego w Automacie Biletu z oczekiwanym, może zgłosić reklamację w BOK, która zrealizowana zostanie w trybie anulowania Biletu określonym w §11.
- Przy składaniu wniosku Pasażer powinien okazać Kartę URBANCARD oraz dokument tożsamości, a gdy wniosek dotyczy Biletu na okaziciela - potwierdzenie jego zakupu.
- Po sprawdzeniu Systemu Operator przypisuje do Karty URBANCARD nowy Bilet, zgodnie
z wnioskiem reklamacyjnym.
- W przypadku, gdy:
- wartość nowego Biletu jest mniejsza niż wartość reklamowanego Biletu - Operator zwraca Pasażerowi różnicę w cenie, a następnie potwierdza zmianę w Systemie,
- wartość nowego Biletu jest większa niż wartość reklamowanego Biletu - Operator pobiera od Pasażera różnicę w cenie, a następnie potwierdza zmianę w Systemie.
§ 11
- W całym okresie ważności Biletu Pasażer może złożyć osobiście w BOK wniosek o jego anulowanie.
- Przy składaniu wniosku Pasażer powinien okazać Kartę URBANCARD oraz dokument tożsamości, a gdy wniosek dotyczy Biletu na okaziciela - potwierdzenie jego zakupu.
- Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji wniosku o anulowanie Biletu z zapisem
w systemie zwraca Pasażerowi równowartość anulowanego Biletu pomniejszoną o kwotę wykorzystanego Biletu (cena nominalna podzielona przez liczbę dni ważności Biletu razy liczba dni pozostałych do końca Biletu).
- W przypadku anulowania Biletu, po rozpoczęciu terminu jego ważności, Operator pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 20 % wartości zakupionego Biletu.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przy likwidacji, zawieszeniu lub zmianie trasy linii skutkującej zaprzestaniem obsługi komunikacyjnej danego obszaru, Pasażerowi wnioskującemu o anulowanie Biletu na 2 linie Operator dokonuje anulowania kontraktu bez pobrania opłaty manipulacyjnej.
- Zwrot środków odbywa się gotówką lub na kartę, która dokonano zapłaty Pasażera po wypełnieniu przez niego oświadczenia końcowego.
§ 12
- Pasażer ma prawo zrezygnować z użytkowania karty wydanej przez Operatora.
- W przypadku rezygnacji z Kart URBANCARD Pasażer powinien złożyć w BOK, w formie pisemnej, oświadczenie o rezygnacji oraz zwrócić wydaną mu kartę.
- Gdy w chwili zwrotu Karty URBANCARD jest do niej przypisany ważny Bilet, zostaje on anulowany na zasadach określonych w § 11.
Rozdział VII
Wnioski i skargi
§ 13
- Operator obowiązany jest do przyjmowania wniosków i skarg dotyczących obsługi
i funkcjonowania Systemu URBANCARD Wrocławska Karta Miejska.
- Wnioski i skargi mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, faksem, a także ustnie.
- Operator jest obowiązany do podania do publicznej wiadomości informacji o miejscu i godzinach przyjmowania wniosków i skarg.
- Wnioski i skargi Operator rozpatruje w terminie 30 dni od dnia wniesienia wniosku lub skargi.
Rozdział VIII
Zasady kontroli Kart URBANCARD
§ 14
- Kontrola przeprowadzana jest na zasadach określonych w Uchwale.
- Pasażer podczas kontroli okazuje Kartę URBANCARD kontrolerowi, a w przypadku, gdy posługuje się on imienną Kartą URBANCARD kontroler ma prawo wezwać go do okazania dokumentu tożsamości.
- W przypadku Biletu upoważniającego do przejazdów ulgowych, kontroler ma prawo wezwać Pasażera do okazania dokumentu uprawniającego do przejazdów ulgowych.
- W razie uzasadnionego podejrzenia, że Karta URBANCARD jest podrobiona lub przerobiona przez osobę nieuprawnioną, kontroler ma prawo zatrzymać kartę za pokwitowaniem, o czym powiadamia Operatora.
Rozdział IX
Zasady odpowiedzialności
§ 15
Gmina Wrocław nie ponosi odpowiedzialności za:
- utratę środków zgromadzonych na utraconej imiennej URBANCARD EP do momentu zgłoszenia jej utraty i jej zastrzeżenia u Operatora;
- utratę środków zgromadzonych na utraconej URBANCARD EP na okaziciela;
- szkody poniesione w wyniku zablokowania Karty URBANCARD przez Operatora.
Rozdział X
Ochrona danych osobowych
§ 16
- Podanie danych osobowych przez użytkownika URBANCARD EP we wniosku celem:
- wydania URBANCARD EP, w tym wykonania personalizacji graficznej (nadruku na karcie) oraz personalizacji elektronicznej (zapis w odpowiednim sektorze karty) - w tym celu będą przetwarzane: imię i nazwisko, wizerunek (zdjęcie), PESEL, numer karty miejskiej,
- poinformowania o wydaniu URBANCARD EP lub przekazania informacji o brakach lub błędach we wniosku o wydanie karty, a także innych informacji istotnych dla użytkownika związanych z korzystaniem URBANCARD EP - w tym celu będą przetwarzane: adres zamieszkania, telefon stacjonarny lub komórkowy, adres poczty elektronicznej,
- poinformowania o upływającym terminie ważności biletu - w tym celu będą przetwarzane: telefon komórkowy, adres poczty elektronicznej,
jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie przez Gminę Wrocław podanych danych osobowych, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922). Administratorem tak zebranych danych osobowych jest Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław.
- Pasażer może w dowolnym czasie odwołać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie korzystania z karty URBANCARD, co będzie równoznaczne z rezygnacją z niej. Odwołanie zgody następuje poprzez złożenie pisemnego wniosku w BOK.
- W zakresie nabycia Biletu, użytkowania EPortmonetki oraz reklamacji o których mowa w § 9 Regulaminu dane osobowe pasażera przetwarzane będą przez Gminę Wrocław zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych tj. w ramach realizacji umowy przewozu, zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu.
- Celem przeprowadzenia kontroli biletu dane osobowe pasażera przetwarzane będą zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, na podstawie art. 33a ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1983). Administratorem danych osobowych zebranych podczas kontroli jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu, ul. Bolesława Prusa 75-79, 50-316 Wrocław.
- Pasażer przyjmuje do wiadomości, że:
- dane osobowe będą przetwarzane w celach określonych we wniosku o wydanie URBANCARD EP oraz w niniejszym Regulaminie,
- dane osobowe podane przez Pasażera nie zostaną udostępnione innym podmiotom,
- podanie danych jest dobrowolne jednak niezbędne do realizacji celów określonych we wniosku o wydanie URBANCARD EP oraz w niniejszym Regulaminie,
- prawo dostępu do treści danych osobowych oraz ich poprawiania wraz
z prawem do kontroli przetwarzania danych zawartych w zbiorze przysługuje zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- Administrator danych osobowych oświadcza, że spełnia wymogi ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie i dane osobowe podane przez Pasażera będą przetwarzane zgodnie
z tą ustawą oraz z tymi aktami wykonawczymi.
Rozdział XI
Postanowienia końcowe
§ 17
- Gmina Wrocław podaje do publicznej wiadomości Regulamin zawierania umowy przewozu z wykorzystaniem URBANCARD w przewozach środkami miejskiej komunikacji zbiorowej we Wrocławiu.
- Gmina Wrocław informuje Operatora oraz Pasażerów o wprowadzeniu nowych rodzajów Biletów oraz zmianie cen dotychczasowych.
- Tracą moc dotychczasowe Ogólne Warunki zawierania umowy przewozu środkami miejskiej komunikacji zbiorowej przy zastosowaniu URBANCARD Wrocławskiej Karty Miejskiej.
- Operator aktualizuje Bilety i ceny z chwilą ich wejścia w życie na podstawie przepisów prawa miejscowego.
- Sądem właściwym do rozstrzygania sporów związanym z wykonaniem umowy przewozu przy wykorzystaniu Kart URBANCARD są właściwe dla Gminy Wrocław sądy powszechne we Wrocławiu.
- Do zawarcia i wykonania umowy przewozu przy wykorzystaniu Kart URBANCARD – Wrocławska Karta Miejska stosuje się niniejsze postanowienia Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy Prawa przewozowego i Kodeksu cywilnego.